FAQ

Rejestracja i logowanie

  1. Czy trzeba posiadać konto na portalu, aby złożyć zamówienie?
    Nie. Zamówienie można złożyć na 2 sposoby – z rejestracją w serwisie lub bez rejestracji. Konto można utworzyć także podczas składania zamówienia. 
  2. Czy konto jest aktywne od razu po założeniu?
    Tak. Zamówienie można składać od razu po rejestracji w serwisie cyfrowybialystok.pl.
  3. Czy można zmienić hasło dostępu do konta?
    Tak. Można to zrobić w Panelu klienta, w zakładce Zmień dane.
  4. Nie pamiętam hasła. Co mogę zrobić?
    Skorzystaj z opcji przypominania hasła. Podaj adres e-mail, którym logujesz się do konta i odbierz pocztę – otrzymasz mail z linkiem resetującym hasło.

Składanie zamówień

  1. W jaki sposób można sprawdzić status zamówienia?
    Status zamówienia można sprawdzić w Panelu klienta. O zmianie etapu realizacji zamówienia będziesz też powiadamiany mailowo.
  2. W jaki sposób liczony jest czas realizacji zamówienia?
    Dla zamówień złożonych do godziny 12:00 pierwszym dniem realizacji jest dzień składania zamówienia (jeśli zamówienie zostało złożone w dzień roboczy). Jeśli zamówienie zostało złożone po godzinie 12:00 – termin realizacji liczony jest od następnego dnia roboczego.
  3. Czy możliwe jest skrócenia terminu realizacji zamówienia?
    Tak. Przy większości produktów istnieje możliwość wyboru opcji ekspresowej (przy wyborze tej opcji obowiązuje inne cena produktu).
  4. Ile jest czasu na dokonanie przelewu zanim zamówienie przestanie być ważne?
    W przypadku braku płatności w ciągu 14 dni anulujemy Twoje zamówienie.
  5. Czy możliwa jest wysyłka zamówienia poza granice Polski?
    Tak, ale należy ją skonsultować z naszymi handlowcami: sklep@cyfrowybialystok.pl
  6. Czy można zamówić produkt, którego nie ma na portalu?
    Tak. W tym celu należy skontaktować się z naszymi handlowcami: sklep@cyfrowybialystok.pl
  7. Czy można zamówić wykonanie projektu?
    Tak, dla większości produktów jest taka możliwość. Należy zaznaczyć opcję „Zamawiam” przy projekcie graficznym.

Produkty i usługi

  1. Czy można zamówić produkt niewymieniony w ofercie standardowej na stronie portalu?
    Tak, w tym celu należy się zgłosić do naszych handlowców: sklep@cyfrowybialystok.pl
  2. Czy można zamówić wykonanie projektu?
    Tak, przy większości produktów jest taka możliwość. Jednym z parametrów produktu jest „Projekt” – należy wybrać opcję „Zamawiam”. Przygotowanie projektu przez naszych grafików jest płatne.
  3. Czy przed wydrukowaniem zlecenia możliwe jest wykonywane druku próbnego tzw. proofa?
    Na tę chwilę nie udostępniamy takiej możliwości.
  4. Czy możliwe jest użycie innych rodzajów uszlachetnienia niż te wskazane przy danym produkcie?
    W niektórych przypadkach jest taka możliwość – o szczegóły należy pytań handlowców: sklep@cyfrowybialystok.pl

Płatności

  1. W jaki sposób można dokonać płatności za zamówione produkty?

Płatności można dokonać na kilka sposobów:

  • płatność przelewem tradycyjnym
  • płatność przez platformę Przelewy24.pl

Na życzenie możemy wystawić pro formę. Osoby zarejestrowane w serwisie mogą też pobrać fakturę pro-forma po zalogowaniu.

2. Do jakiej kwoty zlecenia realizowana jest forma płatności „za pobraniem”?

Nie udostępniamy takiej formy płatności.

Dostawa

W jaki sposób moje zamówienie dotrze do miejsca przeznaczenia?

Jest to zależne od wyboru rodzaju dostawy.

  • Jeśli została wybrana przesyłka kurierska – kurier dostarczy zamówienie pod wskazany adres do dwóch dni roboczych od zakończenia realizacji zamówienia.
  • Przy wyborze dostawy na terenie Białegostoku – zamówienie zostanie dostarczone w dniu zakończenia realizacji zamówienia lub najpóźniej w kolejnym dniu roboczym.
  • Wybór odbioru osobistego oznacza, że zamówienie po zakończeniu realizacji czeka na obiór w naszej siedzibie – przy ulicy 42 Pulku Piechoty 78 w Białymstoku. O tym, że produkt jest gotowy do odbioru, powiadomi Cię nasz e-mail.

Czy za wysyłkę materiałów trzeba dodatkowo zapłacić?

Tak, koszty dostawy znajdziecie Państwo w zakładce Rodzaje dostaw

Na jaki adres zostanie dokonana wysyłka?

Zamówienie zostanie wysłane pod adres wskazany w sektorze „Dane do przesyłki” podczas składania zamówienia.

Pliki do druku

Jak przygotować pliki do druku?

Instrukcję jak przygotować plik do druku znajdziecie Państwo w zakładce „Projekt” przy każdym produkcie.

Jakiej rozdzielczości powinny być zdjęcia użyte w projekcie?

Standardowo jest to 300 dpi, ale należy zwrócić uwagę, by mapa bitowa była dobrej jakości.

W jakich formatach powinny być zapisane i przesłane pliki do druku?

  • PDF (preferowany)
  • EPS, CDR, TIFF, JPG (akceptowane)

Reklamacje

W jaki sposób można złożyć reklamację?

1. Reklamacje dotyczące uszkodzeń przesyłek w transporcie należy zgłosić kurierowi w momencie odbioru towarów. Prosimy o sporządzenie protokołu reklamacyjnego z udziałem kuriera firmy spedycyjnej dostarczającej przesyłkę oraz o niezwłoczne powiadomienie nas o tym fakcie.

2. Reklamacje dotyczące jakości druku należy składać drogą mailową na adres: sklep@cyfrowybialystok.pl, podając nazwę zamówienia, zastrzeżenia oraz dołączając do wiadomości skan (bądź zdjęcie) otrzymanych druków. Reklamację przyjmujemy wyłącznie wtedy, kiedy usługa nie została wykonana zgodnie z opisem lub gdy produkt posiada wady fabryczne. De ART nie ponosi odpowiedzialności za wady w druku wynikające z błędnego przygotowania pod względem treści. Podstawą reklamacji dotyczącej kolorów wydruku jest tylko i wyłącznie proof barwny zamówiony osobno.

3. Reklamację można złożyć do 14 dni od momentu dostawy. Po tym czasie reklamacja danej usługi nie będzie rozpatrywana. Reklamacje będą rozpatrywane w ciągu 2 dni roboczych licząc od momentu otrzymania reklamowanego towaru. Reklamacji podlega towar zwrócony w 100% usługodawcy. W przypadku uznania reklamacji, koszt zwrotu reklamowanego towaru ponosi reklamodawca. Do reklamacji należy dołączyć opis zgłoszenia.

Jak długo po otrzymaniu przesyłki można zgłosić reklamację i jaki jest okres oczekiwania na jej rozpatrzenie?

Reklamację można zgłosić do 14 dni od otrzymania przesyłki. Reklamację staramy się rozpatrzyć jak najszybciej – wciągu 2 dni roboczych od daty jej wpłynięcia.

Kolory wydrukowanego produktu są inne niż były na projekcie w komputerze, czy może to być podstawą reklamacji?

Kolorów po wydruku nie można porównywać do kolorów wyświetlanych w komputerze – zazwyczaj różnią się od siebie. Nie jest to podstawą reklamacji.

Słownik oznaczeń użytych w opisie produktów

Co oznaczają parametry druku określane jako: 4 /4 , 4/1, 4/0?

Rodzaj zadruku:

  • 4/4 lub 4+4 – zadruk dwustronny pełnokolorowy
  • 4/1 lub 4+1 – zadruk dwustronny, strona 1: pełnokolorowa, strona 2: druk tylko kolorem czarnym
  • 4/0 lub 4+0 – zadruk jednostronny, pełnokolorowy

Co oznaczają nazwy CMYK i RGB?

CMYK i RGB to dwa modele kolorów. Większość plików powinna być przygotowana w przestrzeni CMYK. 

CMYK posiada cztery składowe: 
Cyan (niebieski)
Magenta (purpura)
Yellow (żółty)
Black (czarny)
Inne kolory powstają przez mieszanie tych czterech kolorów.

RGB posiada trzy składowe:
Red (czerwony)
Green (zielony)
Blue (niebieski)
Po ich połączeniu uzyskuje się efekt barwny na monitorze.

Podczas zmiany RGB na CMYK może wystąpić kolorystyki, czyli mogą być  widoczne różnice kolorystyczne.

Czym są spady?

Spady to dodatkowy obszar zwykle 3 mm, dodawany w projekcie do wymiaru produktu netto (do końcowych wymiarów produktu). Oznacza to na przykład, że projekt na wizytówkę 90×50 mm powinien być przygotowany na wymiar 96×56 mm (po 3 mm dodane na linii góra-dół oraz prawy i lewy bok). Spady powinny mieć kolor tła, w przypadku, gdy jest jednolite. Jeśli na tle zamieszczona jest grafika, powinna być rozciągnięta na spad. Spady nie mogą być białe, chyba że tło wizytówki jest tego koloru. Więcej o spadach przeczytasz na naszym blogu w artykule „Jak projektować do druku…”.